На учениците им се здодевни содржините во застарените и неприлагодени учебници, кои не можат да го задржат нивното внимание. Нивниот свет се дигиталните уреди, тие постојано се изложени на анимација, но таа не може да се постави во печатен учебник.

Објавил: Сара Фемина | 28 април, 2021 8:54

Дигитализацијата на учебниците не е тренд, туку реална потреба на учениците

Фото/Текст извор: ©магазин.мк

Целата реформа на образованието е фокусирана на потребите на учениците. Најавените промени носат предизвици и за родителите и за наставниците, што е вообичаено кога се случуваат реформи, рече министерката за образование и наука Мила Царовска одговарајќи на новинарски прашања.

„Учениците на таа возраст имаат потреба од современи алатки, кои за период од 20 години ќе им бидат потребни за да можат да се справуваат со предизвиците со кои тогаш ќе живеат“, рече Царовска.

Беспредметно е да се делиме за и против дигитализација кога целиот свет се дигитализира. Дотолку повеќе што државата и образовниот систем покажаа дека за само еден месец можат да ја трансформираат наставата и таа во континуитет веќе три тромесечја се одвива дигитално, што само пред две години се сметаше за невозможно.

“Никогаш не сме сигурни со какви предизвици нашата држава и нашите ученици ќе треба да се справуваат за три, пет, седум години. Дигитализацијата не е тренд, таа е потреба. Не само затоа што полесно пристапувате до материјалот, туку затоа што содржините, коишто можат да бидат поставени во дигитален учебник се многу посовремени, поинтересни и поскокотливи за учениците, за да ги заинтересираат“, посочи Царовска.

На учениците им се здодевни содржините во застарените и неприлагодени учебници, кои не можат да го задржат нивното внимание. Нивниот свет се дигиталните уреди, тие постојано се изложени на анимација, но таа не може да се постави во печатен учебник.

Од друга страна, реформата не значи исфрлање на учебникот, и како што нагласи Царовска, тоа е погрешна слика што некој се обидува да ја постави. Министерката ги повика родителите да се информираат и детално да ги следат одговорите на прашањата што ги пласира Министерството за образование и наука, како надлежна институција и да не подлегнуваат на партиски манипулации на социјалните мрежи.

„До лани, главна дискусија меѓу родителите беше тежината на ранците и на секоја родителска средба се дискутираше како да ги спасиме учениците од тешките ранци со неквалитетни учебници, коишто се непотребни. Дигатилизацијата е едно од решенијата за тоа. Но, учениците добиват и можност да добијат хартиена верзија, аудио верзија, верзија на Брајово писмо, што за прв пат се поставува, за да можат сите ученици да имаат пристап. Со дигитализацијата и помалубројните етнички заедници ќе добијат учебници на мајчин јазик. Тие до вчера немаа учебници затоа што некој немал интерес да им ги испечати, не му било исплатливо, но со дигитализацијата тие ќе бидат достапни на сите јазици“, рече министерката.

Дигитализацијата значи и насочување и интерактивно учење на ученикот. Ученикот учи дека не е еден изворот на информирање, туку се повеќе. На овој начин за прв пат се прави обид за драстичен скок во квалитетот на наставниот материјал. Но, од прво до трето, кога учениците имат потреба од стекнување на вештини и знаења и создавање на однос кон книгата, учебниците се печатени, со соодветни илустрации и бои.

При тоа, секој наставник ќе треба да посочува и дополнителна литература. Дигиталните учебници се изготвуваат за четврто одделение, по новата наставна програма, заради тоа што таа бара интерактивност и ги насочува учениците кон истражување и решавање на проблеми.

»Вестите на порталот MAGAZIN.MK може да се користат исклучиво за лично информирање. Без писмена дозвола од порталот или посебен договор, не е дозволено превземање, користење или реемитување на вестите, во спротивно ќе следи фактурирање на име "плагијат" во вредност од 20.000 денари.

Останати вести од Образование

За матурантите кои на испитите на 5 и 11 јуни ќе бидат заболени од КОВИД-19, или ќе бидат во изолација, овозможени се дополнителни термини на 25 и 28 јуни, со приложување потврда до училишните комисии. Тие што нема да положат матура во јуни, дел или во целост, ќе имаат втора можност во августовската сесија – термините се 11 август за првиот и 13 август за вториот екстерен испит.

Царовска во посета на ДИЦ: Подготвени сме за успешно спроведување на државната матура

На 5 јуни започнува полагањето на државната матура за над 15 илјади матуранти. Учениците...

Министерката рече дека со сет мерки за подобрување на квалитетот на стручното образование и за негова промоција меѓу младите, ќе се намали дефицитот на кадар, ќе им се помогне на младите да останат во своите родни градови и да се реализираат професионално, со што ќе се забрза и развојот на државата.

Во Кавадарци веќе три години успешно се спроведува дуално образование, младите да ги искористат придобивките кои тоа ги нуди

Општина Кавадарци заедно со локалната бизнис заедница се приклучуваат кон заложбите...

„Толковниот речник на македонскиот јазик“ е научен труд и авторско дело на научниците македонисти и лингвисти од Институтот за македонски јазик „Крсте Петков Мисирков“ коишто се единствено стручни за оваа област и имаат и надлежност за содржината на речникот.

Од Институтот за македонски јазик самите понудија нови толкувања за зборовите што предизвикаа реакција во јавноста

Владата на Република Македонија, заедно со Министерството за образование и наука и...

Дигитализацијата значи и насочување и интерактивно учење на ученикот. Ученикот учи дека не е еден изворот на информирање, туку се повеќе. На овој начин за прв пат се прави обид за драстичен скок во квалитетот на наставниот материјал. Но, од прво до трето, кога учениците имат потреба од стекнување на вештини и знаења и создавање на однос кон книгата, учебниците се печатени, со соодветни илустрации и бои.

Царовска: Дигитализацијата на учебниците не е тренд, туку реална потреба на учениците

Целата реформа на образованието е фокусирана на потребите на учениците. Најавените...