И денеска откажани дел од летовите на скопскиот аеродром , информирајте се пред да тргнете на пат

Објавил: Македонка Димкин | 24 декември, 2018 14:57

Скопскиот аеродром единствен во Европа кој поради магла е нефункционален?

Фото/Текст извор: ©онлине / магазин.мк

Се чини дека Македонија никогаш нема да го реши проблемот со маглата. И додека во европските метрополи се слетува и полетува додуша отежнато , на скопскиот аеродром во услови на магла скоро целосно се прекинува авиосообраќајот.

Сараевскиот аеродром во зимски услови е нешто слично на скопскиот, понекогаш затворен- понекогаш отворен поради густите магли.  И токму поради тоа тој е резервиран само  за  најхрабрите и најискусните пилоти  и инструменталното автоматско слетување. Сепак не е сеедно колку и да им се верува на инструментите.

Зошто е тоа така: За да се слета сигурно не само што треба да се поседува  добра опрема туку треба  и добра видливост, односно визуалност. Не секој пилот е „технички„ спремен да слета во услови на магла, па не често се одлучуваат да побараат да слетаат на сигурна писта. Бидејќи токму визуелизацијата  ја дава сигурноста, а во ситуација на магла тоа е невозможно. 

Во денешно време, инструментите во авионите се толку напреднати што овозможуваат слетување во било какви услови на видливост, но кога ќе слетаат – нивното маневрирање може да биде проблематично, што може да резултира и со фатални несреќи на аеродромите, како на пример несреќата која се случила во 1977 година на аеродромот во Тенерифе кога на пистата се судриле два Боинг 747 и предизвикале смрт на 583 патници.

Системот за слетување кој го користат скоро сите модерни аеродроми се вика ILS

Еден од најмодерните системи за слетување во отежнати услови е ИЛС. Сепак тоа само по себе не значи дека може да се слета и во Скопје! За тоа е потребно и можна техника која треба да биде инсталирана на аеродромот во Скопје

Слетување во отежнати услови на видливост , во густа магла или силен дожд, што пак многу влијае на видливоста. Како пилотите успеваат во тоа? Дел од овој одговор е “Системот за слетување на инструменти”, или на кратко ИЛС . Овој систем му помага на екипажот во пилотската кабина со два т.н. водечки светилки. Овие два светилници се “Localizer” и “Glideslope”: Локализаторот се користи за да му укаже на пилотот на странично (т.е. хоризонтално) отстапување до слетувањето, а Glideslope дава информации за вертикалната девијација на идеалниот пат до пистата.

Точно 300 метри зад пистата е антенскиот систем на Локализаторот. Овој систем испраќа два сигнали лево и десно од пистата што пренесуваат на различни фреквенции. Третата фреквенција може да се избере во пилотската кабина. Првите две фреквенции се надредени. Ако разликата помеѓу овие две фреквенции е нула, авионот е на идеален курс. Внатрешниот компјутер на авионот има задача да ја пронајде оваа “нулта точка”. Отстапувањето од овој курс на слетување може да се му се визуелизира на пилотот и во пилотската кабина.

Moже ли еден авион да слета автоматски?

Секако, едно автоматско слетување во некои услови е дури препорачано. Но за да може авионот да слета автоматски треба сепак да се исполнети некои услови.

Авионот мора да биде опремен со таканаречениот “fail-passive” System. Во случај автопилотот да откаже и авионот не е на оптималната висина, пилотот може и рачно да ја превземе контролата.

Во случај кога има магла, или многу силен дожд е потребен системот “fail operational”  кој  поврзува повеќе автопилоти во едно. Во случај еден автопилот да откаже сеуште е активен другиот автопилот.

Нажалост ни најмодерниот Авион не ни користи многу ако Аеродромот во Скопје не е технички спремен!

ILS и Autoland – Аеродромот мора да е тотално спремен !Се разбира, најмодерниот авион не ни користи воопшто ако аеродромот не е технички вклучен. Прецизните пристапи на ILS категорија II или III бараат многу моќни системи кои го испраќаат сигналот без прекин. Одвреме-навреме, ИЛС исто така треба да се рекалибрира, бидејќи решавањето може да се случи со текот на времето. Постои дури и посебна авиокомпанија специјализирана за такви калибрации. Таканаречената “Serivice за калибрирање на летови” лета повторно и повторно во такви тестови со портокалскиот крал Airs на ILS на соодветниот аеродром.

 

»Вестите на порталот MAGAZIN.MK може да се користат исклучиво за лично информирање. Без писмена дозвола од порталот или посебен договор, не е дозволено превземање, користење или реемитување на вестите, во спротивно ќе следи фактурирање на име "плагијат" во вредност од 20.000 денари.

Останати вести од Сообраќај

Од Синдикатот на контролори на летање велат дека се единствени, а добиваат се поголема поддршка од вработените. Доколку не се исполнат нивните барања, продолжуваат со штрајк секој четврток од 11 до 17 часот, но не ја исклучуваат можноста и за негово интензивирање

Денеска 6 часа без полетувања и слетувања на аеродромите во Скопје и Охрид, поради штрајк

Денеска на двата аеродрома во државата, скопскиот и охридскиот, 6 часа ќе нема полетување...

Кандидатите треба да достават и доказ дека со правосилна судска пресуда да не му е изречена казна забрана за вршење на професија, дејност или должност.

ЈСП ОБЈАВИ ОГЛАС ЗА ВОЗАЧИ Кандидатите треба да имаат минимум 2 години возачко искуство

ЈСП „Скопје“ објави оглас за вработување на возачи. На веб страната на јавното претпријатие...

Патничките возови 601 на релација Скопје – Велес и 2080 на релација Велес – Скопје нема да сообраќаат во периодот од 26 јуни до 10 јули, освен во недела кога ќе сообраќаат според возниот ред, информираат од ЈП ЖРСМ Инфраструктура.

Возовите на релација Скопје – Велес нема да сообраќаат од 26 јуни до 10 јули

Возовите на релација Скопје – Велес нема да сообраќаат од 26 јуни до 10 јули! Патничките...